არამატერიალური აქტივის არის არაფულადი აქტივი, რომლის არსებობაც ვლინდება მხოლოდ მისი ეკონომიკური მახასიათებლებით. მას არ აქვს ფიზიკური ფორმა, მაგრამ მფლობეს ანიჭებს გარკვეულ უფლებებსა ან/და ეკონომიკურ პრივილეგიებს.
არამატერიალური აქტივების მაგალითებია პატენტები, სავაჭრო ნიშნები, საავტორო უფლებები, გუდვილი, ბრენდის ცნობადობა, მომხმარებელთა სიები, კერძო ტექნოლოგიები, ხელოვნებასთან დაკავშირებული ნამუშევრები და სხვა.
კონკრეტული არამატერიალური აქტვიების იდენტიფიკაციისა და აღწერისთვის გამოიყენება ისეთი მახასიათებლები, როგორიც არის, საკუთრების უფლება, ფუნქცია, მისი ბაზრის მდგომარეობა და იმიჯი.
ამ მახასიათებლებით განსხვავდებიან ერთმანეთისგან სხვადასხვა არამატერიალური აქტივები.
არამატერიალური აქტივების შეფასება მოიცავს სხვადასხვა ფაქტორების კომპლექსურ ანალიზს, რომლებიც ხელს უწყობენ აქტივების ეკონომიკურ ღირებულებას.
ეს ფაქტორები შეიძლება მოიცავდეს კომპანიის ისტორიულ ფინანსურ მაჩვენებელს, მომავალი მოგების პოტენციალს, ბაზრის მოთხოვნას, ინდუსტრიის ტენდენციებს, კონკურენტულ ლანდშაფტს და საკანონმდებლო და მარეგულირებელ გარემოს.
ჩვენი კომპეტენციის ფარგლებში შედის: